Месец: декември 2019
Ода Родине
Мухаммед Гали Чокрый
Аль Булгари
Выдающийся поэт-патриот
(1826-1889)
Ода Родине
Эй, братья, слушайте меня-
Те, кто под дланию царя!
Известно ведь яснее дня,
Что имя сей страны – Булгар!
Седьмая часть Земли: она-
И есть Булгарская страна.
Ей кличка „Русия“ дана,
Меж тем как имя ей – Булгар!
В том нет ошибки, о друзья:
Россия – есть Булгария
Сибирь, Европа, Азия –
В твоих границах, мой Булгар!
Пределы же страны Булгар
Обширны; это – Бога дар!
Народ ее – и млад и стар
Неисчислим в стране Булгар!
Приверженцы ислама здесь
Живут везде: что град, что весь.
Муслимов и неверных смесь –
Жизнь такова в стране Булгар!
О булгарах пишу я стих,
В Уфе, Самаре много их.
Ну, а Казань среди других
Светлейший град в стране Булгар!
Все сознают, сомненья нет:
Струит Булгар имперский свет!
Казань же – зеркало примет,
И тайну их хранит Булгар!
Градам, селеньям несть числа,
Земля булгар не помнит зла…
Прекрасней розы расцвела
Казань-столица, о Булгар!
Наук сосредоточье – в ней!
Высоких дум стремленье – в ней!
Казань – под всполохом огней
Колосса, что зовут Булгар!
РАЗДЕЛ X –ПОМИРИТЕЛНИ ФУНКЦИИ НА СЕМЕЙНИТЕ СЪВЕТИ
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ПОМИРИТЕЛНИ ФУНКЦИИ НА СЕМЕЙНИТЕ СЪВЕТИ
1.Като произход и функции Семейните Съвети стоят най-близко до живота и проблемите на семейството и отделната личност. Този факт им дава големи възможности да решават спорове от най-различен характер под формата на посредничество за доброволни споразумения между спорещите страни.
2.За да могат да изпълняват тази функция Семейните съвети получават писмени пълномощия от Националния Семеен Съвет и други организации като Омбудсман и други държавни и обществени органи, с които Върховният Семеен Комисар има споразумение.
3Доброволните споразумения имат тристранен характер и се подписват от спорещите страни и Главният Семеен Комисар, при когото се решава спорът.
4.Всяко споразумение се заверява от кмета на съответното селище или община, за да има силата на нотариално заверен документ.
5.Помирителната дейност на Семейните съвети е безплатна.
6.Главният Семеен Комисар може да възбуди следствие чрез прокуратурата, ако за това е упълномощен от пострадалата страна-ищецът.
7.Споровете се решават след обстойно разглеждане в Семейния Съвет. Окончателното становище на Семейния Съвет се протоколира. На основание на решението на Семейния Съвет се съставя споразумителен протокол между спорещите страни.
8.Всички документи по решаването на спора имат характер на доказателства пред съда.
АВТОРИ:
1.инж. Тодор Целов – вече починал
2.инж. Георги Кръстев – вече починал
3.инж. Бойко Михайлов
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ IX – Издигане и утвърждаване на кандидатури на „Български Богомилски Семеен Съюз”
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ IX – Издигане и утвърждаване на кандидатури на „Български Богомилски Семеен Съюз”
по време на избори за централни и местни държавни органи
А. Начини за участие на ББСС в изборите
1.ББСС участва на общо основание като гражданска организация в изборите за органи на местната и държавната власт в съответствие със законите на България.
2.ББСС може да застава зад кандидатури на независими кандидати съгласно Закона за изборите и при спазване на неговите изисквания.
3.ББСС може да подкрепя кандидатури на други партии или граждански структури по собствена инициатива и без съгласуване с тях.
4.ББСС може да участва в коалиции с други партии или граждански структури за издигане на общи кандидатури.
Б. Издигане и утвърждаване на собствени кандидатури
Кандидатурите за местна власт се издигат както следва:
1.За собствени кандидатури се считат независимите кандидатури подкрепени и издигнати от структурите на ББСС.
2.Кандидатурите за местната власт се издигат от Комитетите на Семейните Глави.
3.Кандидатурите за органи на местната власт се утвърждават от Комитета на Семейните Комисари, който отговаря на нивото на съответния държавен или местен орган на власт.
4.Решението за издигане на кандидатура за местната власт се взема от Комитета на Семейните Глави както всяко друго решение.
5.Издигнатите кандидатури за местна власт преминават през по-високите нива по стандартната за ББСС процедура, за да достигнат до утвърждаващото ниво.
6.Пътят, който изминава една кандидатура за местната власт е даден в следващата таблица:
ТАБЛИЦА
Длъжнос |
Издига кандидатура |
Междинен Семеен Комитет |
Утвърждаващ комитет |
Кметски наместник, Кмет на селище |
Комитет на Семейните глави |
Квартален, Районен и Селищен Комитет на семействата |
Селищен Комитет на Семействата |
Кмет на район |
Комитет на Семейните глави |
Квартални и Районни Комитети на Семействата |
Районен комитет на Семействата |
Кмет на община |
Комитет на Семейните глави |
Квартални, Районни, Селищни и Общински Комитети на Семействата |
Общински комитет на Семействата |
Областен управител |
Комитет на Семейните глави |
Квартални, Районни, Селищни. Общински и Окръжни Комитети на Семействата |
Областен Комитет на Семействата |
Кандидатурите за централната власт се издигат както следва:
1.Кандидатурите за Министър Председател и Министри се издигат от Националния Комитет на Семействата по предложение на Изпълнителното Бюро.
2.Кандидатурите за Министър Председател и Министри се утвърждават от Върховния Семеен Комисар.
3.Областния (Окръжния) Семеен Комитет съгласува решението си за Областен управител с Министър Председателя.
В. Общи положения
1.Министър Председателя и Министрите назначават, ръководят и освобождават всички държавни служители на централно подчинение, включително и заместниците си.
2.Кметовете назначават, ръководят и освобождават всички служители на местното ведомство, което ръководят, включително и заместниците си.
3.Общинските кметове не могат да назначават ръководят, или освобождават служители на селищните кметове, включително и заместниците им.
4.Областните управители назначават, ръководят и освобождават всички държавни служители на областната управа, включително и заместниците си.
5.Предложение за преждевременно прекратяване на мандат може да даде само органът, който е утвърдил този мандат. Висшестоящият орган не може да направи такова предложение. При изключителни обстоятелства висшият орган може само да инициира предложение за прекратяване на мандат през и чрез утвърждаващият орган
6.Длъжностните лица утвърдени с решение на Семеен Комитет се отчитат пред него в края на всяко полугодие.
7.Назначенията (уволненията) се извършват само на професионален принцип:
А.). Всеки кандидат задължително трябва да има необходимия ценз, образование, практически опит и други качества указани в специална наредба. В наредбата не се включват качества свързани с идеологии, партии и други дискриминиращи условия.
Б.). Кандидатът за определена длъжност трябва да отговаря на всички изисквания за тази длъжност без изключение.
В.). Когато кандидатът не отговаря на условията предвидени за длъжността Семейните Съвети нямат право нито да го издигат за кандидат, нито да го утвърждават. Ако въпреки тази забрана е взето утвърдително решение, то това решение е недействително и автоматично се отменя от по-горният Семеен Съвет.
Г.). Отговорност за незаконно взетите решения носи съответният Главен Семеен Комисар.
Д.). При липса на подходящ кандидат се назначава временно изпълняващ длъжността за не повече от една година.
Е.). Забранява се квотния принцип на разпределение на длъжностите в местната и държавната власт според изборния резултат на партиите и движенията.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ VIII
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ VIII
ПРИНЦИПИ ЗА ОСВОБОЖДАВАНЕ НА КОМИСАРИ ОТ ЗАДЪЛЖЕНИЯ
1.Всеки комисар може да напусне комитета по негова молба. Молбата не се обсъжда, а се привежда в изпълнение. Напускането на съответния комитет означава и отказ от Длъжността Старши семеен комисар на предходното ниво.
2.При напускане с молба комисаря запазва пълномощията си на по-долните нива, но губи правата си на по-горните нива.
3.При определени обстоятелства всеки комисар може да бъде отстранен от Семейния Комитет, където е член. Освобождаването се извършва с консенсусно решение на Семейния Комитет. В този случай провинилият се комисар няма право на глас.
4.Семейният Комитет може да освобождава Семейни Комисари само на своето ниво. Той не може да взема решения за освобождаване на Семейни Комисари на никое друго ниво.
5.Когато комисарят е освободен с решение на Семеен Комитет, той губи правата си на всички по-горни нива. Запазват се правата му на по-долните нива.
6.Освобождаването на комисар автоматично предизвиква нов избор в съответните Семейни Комитети, с което освободеното място веднага се попълва.
7.Семейните Комитети от по-ниското ниво са длъжни веднага да проведат избор на нов Главен Комисар, който да заеме мястото на освободения.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ VII
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ VII
ПРИНЦИПИ ЗА ИЗБОР НА КОМИСАРИ
1.Изборната система в ББСС има перманентен характер. Тя действа непрекъснато и безплатно.
2.Семейните Глави и Семейните Комисари се считат за избирани само когато за тях са гласували 100% от избиращите.
3.Върховен Семеен Комисар се избира чрез референдум на ниво Комитети на семейните Глави. Вотът на комитета е положителен само при консенсус. При липса на консенсус вотът е отрицателен.
4.Върховен Семеен Комисар се избира с квалифицирано мнозинство от вотовете на Комитетите на Семейните Глави. Върховният Семеен Комисар се счита за избран, когато броят на протоколите на Комитетите на Семейните Глави гласували за него е две трети от общия брой на регистрираните Комитети на Семейните Глави в ББСС.
5.Референдуми по всякакви други въпроси се провеждат по същия начин както референдума за Върховен Семеен Комисар.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ VI
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ VI
ПРИНЦИПИ ЗА ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЯ
1.Решенията в семейните комитети се вземат с консенсус. Това означава, че ако един от членовете не е съгласен, няма решение на Семейния Комитет.
2.Несъгласните обясняват причините за своето несъгласие и предлагат за гласуване нов вариант за решение.
3.Ако несъгласните не предложат вариант за решение, Главният комисар поставя въпроса за решаване в по-горния Семеен комитет. Решението е задължително и не подлежи на обжалване.
4.Ако несъгласието се зацикли, Главният комисар поставя въпроса пред по-горния комитет. За зацикляне се смята трето отрицателно гласуване по един и същи въпрос.
5.Когато Върховният Семеен Комисар не е съгласен с решение на Изпълнителното бюро, или Националния Семеен Комитет, изпълнителното бюро организира референдум.
6.Докато излязат резултатите от референдума се изпълняват разпоредбите на Върховия Семеен Комисар.
7.Решенията на референдума са задължителни за всички нива и не подлежат на обжалване пред никого.
8.Всеки Семеен Комитет носи отговорност за своите решения. Отговорността на всеки комисар е лична, независимо че решението е колективно. Не съществува понятието колективна отговорност, защото колективната отговорност води до колективна безотговорност. Всички комисари носят еднаква, но лична отговорност.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ V
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ V
ДВОЙНСТВЕНОСТ НА ПЪЛНМОЩИЯТА
1.От структурата на комитетите се вижда, че съществува двойственост във функциите на главните комисари. Всеки главен комисар се избира на определено ниво и ръководи семейния комитет, който го е избрал.
2.По силата на правата, които му се предоставят в качеството му на Главен Семеен Комисар, той автоматично е натоварен да бъде член на Семейния Комитет, който е с една степен по-нагоре. Следователно всеки Главен Семеен Комисар едновременно е и Семеен Комисар в горестоящия Семеен комитет.
3.За разлика от всички останали, Върховият Семеен Комисар се избира от народа чрез референдум (гласуване). Следователно освен Върховен Семеен Комисар той е на по-високо ниво Пълномощник на Народа.
4.Така кръгът се затваря в смисъл че структурата тръгва от народа и завършва при народа. Това е единственият начин да се осъществи върховният принцип: „Властта произтича от народа и принадлежи на народа”.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ IV
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РАЗДЕЛ IV
СТРУКТУРА НА ББСС
1.Първичната организационна членска единица на ББСС е семейството.
2.Всяко семейство определя с пълно единодушие кой е Глава на Семейството. В избора гласува и кандидата сам за себе си.
3.Главата на семейството автоматично става член в Комитета на семейните глави.
4.Определен брой Глави на Семейства образуват Комитет на Семействата на териториален принцип.
5.Главата на семейството е пълноправен член на Комитета на Семействата. Той изпълнява функциите си като Семеен Комисар.
6.Комитета на семейните глави избира Старши Семеен Комисар от своя състава, който автоматично става комисар в Кварталния Семеен Комитет.
7.Старши Семейните Комисари образуват Квартален семеен Комитет. Те избират Главен Квартален Семеен Комисар, който автоматично става комисар в Селищния Семеен Комитет
8.Главните Квартални Комисари образуват Селищен (Селски; Градски) Семеен Комитет. Те избират Главен Селищен Семеен Комисар, който автоматично става комисар в Селищния Семеен Комитет.
9.Главните Селищни Комисари образуват Общински Семеен Комитет. Те избират Главен Общински Семеен Комисар, който автоматично става комисар в Окръжния (Областния) Семеен Комитет.
10.Главните Общински Семейни Комисари образуват Окръжен (Областен) Семеен Комитет. Те избират Главен Окръжен (Областен) Семеен Комисар, който автоматично става Народен Семеен Комисар в Националния Семеен Комитет.
11.Главните Окръжни (Областени) Семейни Комисари образуват Национален Семеен Комитет. Те избират десет членно Изпълнително Бюро на Националния Семеен Комитет от своя състав.
12.Изпълнителното бюро е висша инстанция за Националния Семеен Комитет.
13.Върховен Семеен Комисар се избира директно от първичните Комитети на Семействата. Той е представител на народа. Изпълнителното бюро организира допитване до Комитетите на Семействата за избор на Върховен Семеен Комисар.
14.Върховият Семеен Комисар е Председател на Националния Семеен Комитет и Председател на Изпълнителното бюро. По силата на дадените му от народа пълномощия той ръководи тяхната дейност. Неговите пълномощия не произтичат нито от Националния Семеен Комитет нито от Изпълнителното бюро. Те произтичат пряко от народа и се определят с референдум.
На таблица 1. и таблица 2. са показани описаните структури.
СТРУКТУРА НА СЕМЕЙНИТЕ КОМИТЕТИ
ТАБЛИЦА 1.
НИВО |
ЧЛЕНОВЕ |
1. Комитет на Семействата |
Глави на семейства |
2. Квартален Семеен Комитет |
Квартални Семейни Комисари |
3. Селищен Семеен Комитет |
Селищни Семейни Комисари |
4. Общински Семеен Комитет |
Общински Семейни Комисари |
5. Окръжен (Областен) Семеен Комитет |
Окръжни (Областни) Семейни Комисари |
6. Национален Семеен Комитет |
Народни Семейни Комисари |
7. Изпълнително бюро |
Народни Семейни Комисари |
Забележка: В големите селища се въвежда допълнително ниво „Районен Семеен Комитет”, ако това е необходимо.
ГЛАВНИ КОМИСАРИ
ТАБЛИЦА 2.
НИВО |
ГЛАВНИ КОМИСАРИ |
1. Комитет на Семействата |
Старши Семеен Комисар |
2. Квартален Семеен Комитет |
Главен Квартален Семеен Комисар |
3. Селищен Семеен Комитет |
Главен Селищен Семеен Комисар |
4. Общински Семеен Комитет |
Главен Общински Семеен Комисар |
5. Окръжен (Областен) Семеен Комитет |
Главен Окръжен(Областен) Семеен Комисар |
6. Национален Семеен Комитет |
Изпълнително бюро |
7. Изпълнително бюро |
Върховен Семеен Комисар |