ДЕСЕТТЕ ЗАПОВЕДИ НА МАГОВЕТЕ БОГОМИЛИ ДО ВСИЧКИ ПЪРВОСВЕЩЕНИЦИ И ПРОПОВЕДНИЦИ НА БОГОМИЛСКОТО УЧЕНИЕ
В ИМЕТО НА НАШАТА ДОГМА:
Началото бе мъртва точка, а първичност бяха само Силата на Сътворението и Силата на разрушението
В името на нашата всевдъхновителка, Силата на Сътворението, като свръхтворческа сила, на която ние служим и която сътвори и слънцето, и месеца, и звездите, и земята, и вички красоти на земята, но не и человека звяр, ние наставляваме:
1. Съгласно началното учение на нашия всечеловековдъхновител Богомил, да не се допуска при проповедите да се назовава Силата на разрушението с думата Сатанаил или Дявол, защото тя изразява злото само както го разбират павликите (павликяните и манихеите), а не както е изразено то в нашето собствено общиарско учение.
2. Да се отрича при всяка проповед обвинението, че служители на павлико-манихейскиа Сатанаил (Дявола), комуто се приписва разпъването на человековдъхновителя Христос, почитан от нас, но отречен като всечеловековдъхновител, поради проповедите му към робите да бъдат послушни и поради това, че той признава кесаря (господаря).
3. Да се отбива при всяка проповед обвинението, че сме служители на павлико-манихейския Сатанаил, който възстана срещу Бога-Отца за да разруши света. За нас Бог-Отец е свръхтворческа сила, която няма нито име, нито пол, а за проповедниците на лъжечеловеческото възкресение този Бог-Отец е само мъж, който на земята се явява под формата на цар или на господар, т.е. под формата на разрушителната сила, Сатанаил, Дявола.
4. Да се отбива при всяка проповед обвинението, че сме признавали сътворението на Земята от Сатанаил (Дявола). В същност ние знаем и учим, че Земята и Всемирът са сътворени от Силата на Сътворението, на която не придаваме никакъв человечески или животински образ, в каквито образи проповедниците на лъжечеловеческото възкресение представят своите богове или своите противобогове.
5. Да се отбива при всяка проповед обвинението, че сме признавали сътворението на земия рай от Сатанаил. В същност ние знаем и учим, че земният рай е дело на Силата на Сътворението, а Силата на разрушението се яви, за да разруши този земен рай чрез человекомъжа звяр (Сатанаил, Дявола).
6. Да се отбива при всяка проповед обвинението, че сме признавали сътворяването от Сатанаил на първите человеци на земята, Адама и Ева. Защото ние знаем и учим, че първочеловекът на земята е жената в невинност и че тя е дело на Силата на Сътворението, а мъжат като человек звяр, е творение на Силата на разрушението (Сатанаил, Дявола).
7. Да се отбива при всяка проповед обвинението, че сме признавали рождението на първочеловеците Каин и Каломена от бракосъчетанието на Сатанаил във вид на змия и Ева. В същност, ние знаем и учим, че от бракосъчетанието на мъжа звяр, дело на Силата на разрушението с първожената в невинност, дело на Силата на Сътворението, се създаде не человеческият, а человекозверският свят.
8. Да се отбива при всяка проповед обвинението, че сме служили на двуличния Сатанаил, който най-напред откри на Моисея 10-те Божи заповеди, а после чрез него разпъна человековдъхновиталя ЙЕ-ШО, водокръстен от ЙО-ХАН, когато ние работим за унищожението на този двуличен получеловек, на този человек звяр.
9. Да се отбива при всяка проповед учението за небесния ад и за небесния рай, за които говорят проповедниците на лъжечеловеческото възкресение, защото ние знаем и учим, че Раят и Адът а само за земята и за человека:
АДЪТ това е человечеството при господари и роби
РАЯТ това е всечеловеческото общиарство основано на равенство и братство.
10. Да се отбива при всяка проповед учението за грешната и безгрешната человеческа душа. Всъщност ние знаем и учим, че душата на человека е една, единна, вечна, безгрешна, че тя се изразява само в творческата мирова сила Силата на Сътворението, че се вселява само в человеците общиарци, творци на правдата, на мира, на любовта и на равенството, а не в человеците зверове господари, които са въплъщение на Силата на Разрушението и са само за неправди, за неравенство и за кръвопролитни насищания на техните бесове.