ДОГМА : Началото бе мъртва точка, а първичност бяха само Силата на Сътворението и Силата на разрушението
УЧЕНИЕ:
На Силата на Сътворението се посвещават всичко 60 праздници, плюс петте мъртви дни в годината, а на Силата на разрушението се посвещава шестият мъртав ден при високосната година.
Жертвоприношенията в името на Силата на Сътворението са забранени както през работните дни, така и през праздничните, както и през петте мъртви годишни дни. През шестия мъртав ден на високосната година се позволява да бъде принесено в жертва най-старото дърво в околността на общиарията. Под него се кладе огън и то се изгаря за да се омилостиви Силата на разрушението.
Принасянето на животни в жертва на Силата на Сътворението е забранено.
Въвеждането на праздници през петте работни дни също е забранено.
Забранява се и наименоването на дните с име на человечески същества. Дните не могат да носят други имена, освен тези на шестте седмични дни.
Петте мъртви дни на годината и шестият на високосната година са безименни.
Праздненствата се състоят от дообедни посещения в храмовете. Присъстващите слушат четенията на свещенослужителите за Сътворението на света и за Учението за человеческото общожитие. След обяд следва почивка и веселие, за да се ознаменуват творческите человечески дела, извършени през петте работни дни.
В шестия мъртав ден на високосната година службата в храмовете е забранена, освен тази която се извършва без свещенослужители. Общиарският първостарейшина присъства при изгарянето на най-старото дърво около общиарията. Това е жертвоприношение за омолостияване на Силата на разрушението. То се съпровожда с изгаряне на стари шамии ( покривки за глава ) , стари мъжки шапки, стари дрехи, всякаква покъщнина, която се смята за негодна, като проядена, окъсана, разрушена от Силата на разрушението, която навестява человеческите жилища през трите обикновени години. Този шести ден на високосната година се прекарва и в пълно бдение през нощтта, за да не се промъкне и да не се настани в человеческите жилища и в общиарията Силата на разрушението. При смъртен случай в този ден, мъртвецът се погребва още същата нощ, за да не бъде видян от слънцето и от новия ден на новата година, който е и нов ден на Силата на Сътворението.
При раждане през този мъртав шести ден на високосната година, детето се обещава на храма на Силата на Сътворението за да се пречисти. Там то е длъжно да Прислужва до 10-годишна възраст.
Празднуването на петте мъртви дни на годината, които са посветени на Силата на Сътворението, става много тържествено. Проповедите тогава се превръщат в заклинания в които цялата общиария се заклева да бъде трудолюбива и през тази нова година, както е била и през изтеклата година. Че ще пази общожитието, в което липсва частна собственост и че всеки член на общиарията е готов да се пожертва в борбата си за осуетяване на всякакъв опит за разтуряне на общиарията и за въвеждане на ново робство.
Тази клетва е дава от всеки пълновъзрастен член на общиарията и от двата пола през време на дообедните служби в храмовете през петте мъртви дни в годината.
Следобедните веселия през същите тия дни стават в игри и песни за възхвала на Силата на Сътворението и на нейните земни и мирови творения. Тези веселия се извършват на открити места, за да могат да участвуват в тях всички членове на общиарията заедно с децата си.