ДОГМА : Началото бе мъртва точка, а първичност бяха само Силата на Сътворението и Силата на разрушението
УЧЕНИЕ:
Човешкото прераждане е само продължение на Силата на сътворението, пред която всички человеци са равни.Следователно человекът е с равни права и равни задължения спрямо всички нему подобни, които са еднакво израз и творение на Силата на Сътворението. Олицетворението на това всечеловеческо равенство, което осигурява равни права и равни задължения за всички е общожитието, общиарията.
Силата на Сътворението обаче, е олицетворение на творчеството, а творчеството е труд.
Ето защо първата любов след тази към Силата на Сътворението и подобните нам, е любовта към труда.
Трудът като творчество трябва да се прояви във всичко, което е полезно за общиарията, но главно в отглеждането и възпитанието на земните творения на Силата на Сътворението.
Тази земни творения са: Всички полски растения, чиито плодове са предназначени за храна на човека и за посеви за производство на също такива творения; Дървеса, чиито цветове и плодове също са предназначени за человека; Всички други земни животни , които чрез своята сила подпомагат труда на человека и всички други животни, от млякото, яйцата, вълната и кожата на които се ползува человекът. Кожата на животните да се ползува при тяхната смърт.
Животворнатото слънце е предназначено да подпомага человеческия труд за отглеждане и въздаване на на земните творения на Силата на Сътворението и затова при всеки свой изгрев то трябва да намери человека само в труд, било на полето, било по горите, било в жилището, било в каквото и да е друго място, гдето человекът е поставен от общиарията.
Работното време е от изгрев до заход слънце , а почивката е през полуденствието на обяд за нахранване на человека.
Трудът на человека е само в полза на общиарията , а не за негова лична полза, освен извънредния труд положен от женския пол, в творчество на накити, за домашна украса и за домашни потреби.
През работните дни трудът е задължителен за всеки пълновъзрастен човек на общиарията.
Общиарията може да използува детския труд и този на непълновъзрастните в случаи когато се наложи и при липса на достъчно пълновъзрастни членове, за копането, за посевите, за жътвата, за вършитбата, за направата на жилища, за направата на пътища и за други нужди на общиарията,.
По право децата от седемгодишна възраст до пълновъзрастието им, прекарват половината от деня до обед в учение на писменост, а след обяд в изучаване на занаяти, каквито те си изберат, за да има за общиарията и занаятчии, които да задоволяват нуждите на общожитието.
Свръхтрудът, както и всяко изобретение за товорчество от особена полза за общиарията, се награждават с отличие под форма на огърлие, което награденият носи през праздничните дни в годината. Огърлието след смъртта му остава пак собственост на общиарията.
От задължителния труд се освобождават само болните и недъгавите, било поради старост, било поради тежки заболявания.
От резултатите на труда се ползуват всички членове на общиарията, но дотолкова, доколкото им е необходимо.Остатъкът се счита за излишък и се служи за обмяна срещу предмети, които са нуждни на общиарията, но които липсват и които се намират в други общиарии.
Размяната на излишъците може да стане и срещу злато и сребро, стига това злато и сребро да са само украшения, но не и монети.
Монетите – златни, или сребърни, или други създадени от царете и от господарите, са дело на Силата на разрушението. При размяната на излишъците между общиариите те се изключват като ценности. Като основа за преценка служи крина жито.
Пълната размяна на излишъците се забранява. Най-малко една трета от тях се оставя като запас до прибирането на плодородието от втората година.