ЗА СВЕЩЕНОСЛУЖИТЕЛИТЕ И СВЕЩЕНОСЛУЖЕНИЕТО В ХРАМОВЕТЕ
ДОГМА : Началото бе мъртва точка, а първичност бяха само Силата на Сътворението и Силата на разрушението
УЧЕНИЕ:
Свещенослужителите се монаси, които не са женени и които нямат право да се женят цял живот. Те посвещават живота си на Силата на Сътворението и на учението за нейното ново творчество, чрез създаването на всеземна человеческа т.е. единна творческа сила като общиарията (Всеземночеловеческо общожитие при равенство и братство).
Допускат се свщенослужители и жени но само девици, каквито са задължени да останат до края на живота си.
Свещенослужителите трябва да бъдат добри учени и познавачи на учението за общиариите. Те трябва да имат дар слово.
Облеклото им се състои от червно расо без никаква покривка на главата и без никакви украшения. Това облекло е задължително както по време на служба, така и през другото време извън службата.
На свещенослужителите е забранено да се стрижат и бръснат.
Проповедите за възвеличаването на Силата на Сътворението се извършват само в храмовете и само до обяд, през 60-те празднични дни в годината и 5-те мъртви дни в края на годината. Те се състоят от четене, тълкуване и разясняване на 36-те етапа на сътворението на света и учението, което ги обхваща, а именно: Разясняват се по три етапа и по три учения във всеки праздник, начиная от първия праздник от началото на годината – шестия ден (неделяй) на месец ЯР. Така през годината всяка проповед се извършва по пет пъти. През петте мъртви дни се четат и проповядват само ученията за человеческото общожитие и се отдават възхваления на на най-важните творчески сили на човека, които са:
1. ЗАЧАТИЕТО – То е самата същност на Силата на Сътворението. То е основата на всеки земен живот и подтик за появата и растежа на всяко новосъздадено земно творение, включително и человека.
2. СЛЪНЧЕВИЯТ ЛЪЧ – Покровител на всеки земен живот.
3. РАБОТНАТА ЗЕМЯ – За която человекът е създаден да я обработва и посява, за създаването и пресъздаването на растителния живот на земята.
Свещенослужителят извършва свещенослужението правостоящ пред олтарните двери. Посетителите са насядали.
Всякакви възражения срещу проповедите са забранени. Всеки който си позволи да възрази, или да прекъсне проповедта на свещенослужителя, се счита за носител на Силата на разрушението и се откарва вън от селището. Държи се там до като се изпари от него Силата на разрушението.
Че действително Силата на разрушението се е изпарила от него се счита за доказано, ако той след като е стоял вързан 24 часа признае, че е съгрешил пред Силата на Сътворението. В случай, че и след три дни той не признае греха си, оставят го вързан още седем дни, за да бъде той за десет дни разрушен от Силата на разрушението чрез гладна смърт.
Тогава тялото му се заравя на същото място без да се поставя какъвто и да било знак, който показва, че тук е погребан човек. Преживее ли грешникът тези десет денонощия без храна и вода, той бива отвързан и бива пуснат на свобода, но без право за се завърне в своята общиария. Него го осъждат на скитничество, или му позволяват да се засели в друга общиария, ако там бъде приет. При наказаните вързани несвещенослужители обикновено се поставя пазач.
Свещенослужителите и свещенослужителките ако проявят пола си, се наказват също така с унищожението им чрез гладна смърт. Те биват вързани голи за някое дърво, далеч негде из планините между зверовете и без пазител. Никой не се интересува какво е станало по-нататък с тях.
Наказанията се налагат с издаване на нареждане от първостарейшината на общиарията и се привеждат в изпълнение в присъствието на един от старейшините.
Свещенослужителите живеят в постройки при храмовете. Там където свещенослужителите са жени, постъпването на мъже като свещенослужители е забранено. Забранено е постъпването на ученички в храмове, където свещенослужителите са мъже.