ДОГМА : Началото бе мъртва точка, а първичност бяха само Силата на Сътворението и Силата на разрушението
УЧЕНИЕ:
За Силата на Сътворението семейство са нейните всички мирови и земни творения. Отук следва, че и за человека семейството са всички человечески поселения във вид на общожитие, без граници, без лична собственост и с обща размяна на плодовете от человеческия труд.
Образуването на семейство между мъж и жена става чрез взаимна любов и то само след пълнолетието им, което за жената е 16, а за мъжът 18 навършени години.
Този акт се извътшва само чрез простото лично заявяване от двете страни пред старейшината, че взаимната любов съществува. Няма участие на каквито и да било свещенослужители, или близки на мъжа и жената.
Дествеността се изисква и от двата пола до пълнолетието. Когато се установи нарушение на това изискване от едната, или другата страна, бракът се разтуря. Установяването на подобни нарушения става, след като мъжът и жената направят лична изповед пред първостарейшината.
Ако провиненият е мъжът и ако се касае за пръв негов брак, нему се забранява за срок от три години да образува второ семейсто с девица. Обаче с разведена, или вдовица, той може да встъпи в брак когато пожелае.
Ако пък провинената страна е жената, за нея забраната да образува семейство е само една година, докато се види дали ще има плод от първото си сношение с мъж.
При умиране на жената, мъжа може да встъпи в брак още след 40-тия ден от погребението й. При умирене на мъжа, жената не може да встъпи в брак преди да изтекат поне три месеца от погребението му.
Децата от втория брак носят презиме от новата майка, или новият баща, а децата от първия брак запазват старите си имена и презимена.
Встъпването в брак на възрастен мъж с девица , или на възрастна вдовица с млад момък и на вдовци с девици не е забранено, стига само да е налице взаимна обич.
Изгасне ли взаимната обич, семейството може да бъде разтурено по всяко време, щом макар и една от страните поиска това от първостарейшината.
Всяка двойка може да образува семейство, стига двамата да не са брат и сестра, или едноктъвни братовчеди.
Понеже семейството е самата общиария, то грижата за децата и непълновъзрастните е общ дълг на всички пълновъзрастни общиарци. Децата и непълно възрастните са преди всичко достояние на общиарията, а след това са синове и дъщери на своите майки и бащи.
По тази причина възпитанието на децата се води преди всичко от общиарията. Майките и бащите са помощни органи подчинени на общите разпоредби на общиарията.
Основен елемент на семейството по право се счита жената. Поради това общиарията взема всички мерки, щото новороденото от женски род да бъде добре гледано, за да бъде здраво и добре подготвено за мисията на бъдеща майка.
Когато предстои да се създаде семейство, мъжът и жената биват предварително преглеждани голи от най-старата врачка в общиарията. Ако при тоя преглед се окаже, че по тялото на единия, или другия има рани, или пък врачката обяви единия или двамата за болни, бракът не се допуска. На болен се разрешава да образува семейство само след като врачката удостовери, че той е оздравял.
При заразителна болест у някой член на семейството, болният се отделя в специално помещение с други болни, гдето биват гледани и лекувани от врачки и врачове. Болните в тия помещения се връщат по домовете си само когато оздравеят.
Никой мъж не може да има едновременно две и повече жени, макар и като прислужнички. Никоя жена не може да има повече от един мъж, макар и като прислужник, прислужничеството въобще, а така също и робството в общиариите е забранено.
Всяка изневяра, било от мъжка, било от женска страна се счита за нарушение на взаимната любов. В подобни случаи семейството се разтуря.
Вдовствуването на мъжете повече от 6 месеца е забранено. Забранено е вдовствуването на жените повече от една година, освен на овдовелите по старост.
Девица, която е родила дете без да е образувала семейство, или през време на пълнолетието си, има право да се омъжи само за вдовец, или за разведен мъж, който встъпва в брак не за първи път.
В такива случаи роденото от девица носи презимето само на майката, освен ако тя покаже кой е бащата и ако той се съгласи детето да носи неговото презиме. Такъв баща не може да бъде заставен да вземе родилката за жена против неговото желание.
За отличаване на девиците и момците от другите членове на общиарията, те носят на дясното си ухо цветя, или зеленини през всяко време на деня, независимо къде се намират.
Позволява се на пълновъзрастния мъж да носи и четвърто име, което означава специалния му занаят, ако има такъв.