ЗА ВРАГОВЕТЕ НА ОБЩИАРИЯТА, ЗА ПРЕСТЪПЛЕНИЯТА И ЗА НАКАЗАНИЯТА ПРИ ПРЕСТЪПЛЕНИЕ
ДОГМА : Началото бе мъртва точка, а първичност бяха само Силата на Сътворението и Силата на разрушението
УЧЕНИЕ:
Всички ония, в които е въплътена Силата на разрушението се считат за врагове на общиарията и се преследват от нея.
Такива са :
1. Неверующите сътворението на света, така както е прието от общиарството.
2. Всички провинени в постъпки, които нарушават спокойния творчески живот в общиарията.
3. Всички, които проявяват склонност да използват чужд человечески труд за лична облага.
4. Всички склонни към заграбване и присвояване на чужда вещ по какъвто и да било е начин.
5. Всички склонни към нарушаване спокойствието на вече установено чуждо семейство.
6. Склонните към лъжа, заблуждение и клевета.
7. Склонните към оскърбление и нападение на себеподобния.
8. Всички, които проявяват склонност да убиват себеподобния си.
9. Всички, които проявяват склонност да убиват каквото и да е живо творение на земята, което не е вредно за общиарията.
10. Склонните към месоядство и към опиване от каквито и да било питиета и други неща.
11. Всички мъже, които изнасилват жени.
12. Всички, които проявяват пол през непълнолетие, или към непълнолетни.
13. Нарушителите на храмовия ред
14 Най-после всички проповедници на учения, противни на общиарското учение за пресътворяването на человеческия и всечеловеческия живот.
Всички, които проявяват една, или друга от склонностите изброени по-горе, се считат за врагове на общиарията. Ако са пълнолетни те се изключват от общиарията, а малолетните губят правото да станат нейни членове.
Това изключване е при първо провинание и ако не се касае за убийство. То е за период от 3 дни. Ако след този период провиненият признае виновността си и обещае, че няма да се провини повторно, той се счита за напуснат от Силата на разрушението и се опрощава от първостарейшината на общиарията.
Когато провинанието се повтори, виновният се наказва с отнемане на общиарските права за нови 7 дни. Потрети ли се, виновният се изключва от общиарията.
Изключеният може да се засели в друга общиария, гдето след известен период на изпитание могат да го приемат за член.
Които са временно изключени от общиарията биват задържани в особени помещения, където им се дава само хляб и вода.
Убийците се наказват веднага на умъртвяване чрез глад. За тая цел те биват вързвани голи на някое дърво извън селището. Биват оставени така за да ги изядат зверовете и да не става нужда от погребение.
Всеки, който си позволи да развърже такъв осъден се наказва по същия начин.
На осъдените с гладна смърт се позволява да се самообесят. Тогава те имат право на погребение като всеки обикновен мъртвец в общиарията.
Наказанията на провинените по другите точки на учението се налагат според съответните му повеления.
Най-строги са наказанията за злоумишлено възразяване през време на проповедите и за проявяване на пол от свещенослужителите.
Такива провинени биват осъждани на умъртвяване чрез глад. На тях също се позволява да се самообесят, за да добият право на погребение като обикновени мъртавци.
Обявяването на наказанията се извършва от първостарейшината. Прилагането им става в присъствието на един от старейшините.
За врагове на общиарията се считат всички земни человечески поселения, които не живеят в общожитие и в които има господари и роби. Врагове са господарите, а не робите.
За унищожението на такива поселения, ако робите не могат да сторят това, се позволяват походи на общиарци готови на саможертва.
Унищожението на робството в тия вражески поселения означава унищожение на една от формите в които се проявява Силата на разрушението, олицетворена от господарите.
На общиарците следователно е позволено да влизат във войни с противообщиариите, за да положат началото на превръщането на такива поселения в общиарии. Само в тях е възможен животът на творческия человек, человекът на Силата на Сътворението.
За врагове на общиатията се считат още: Всички божества измислени от господарите. Всички человеци възвеличени до степен на някакви светци от господарите. Също така се преследват от общиарията всички вери и учения, с които са си служили и си служат господарите за разделяне на человеците на господари и роби, на разни вери в гонения, на разноцарствия в бяс.
Всяко человеческо самопожертване за общиариството и за всеземната человеческа общиария се счита за най-велика жертва за творение и пресътворение на света в бъдно райско всеземно и всечеловеческо общожитие, в което не ще има достъп за Силата на разрушението и отгдето ще бъде прогонен всякакъв бяс, който би могъл да наруши спокойното творчество на всеки человек, създаден от Силата на Сътворението само за творение и пресътворение на земята.