ДОГМА : Началото бе мъртва точка, а първичност бяха само Силата на Сътворението и Силата на разрушението
УЧЕНИЕ:
Силата на Сътворението сътвори всичко: и слънцето, и месеца, и звездите, и земята, и всичко на земята, само за радост на човека, а не за скръб.
Скръбта прониква в человека само когато на пътя му се изпречва Силата на разрушението, било като смърт, било като друга някаква причина, поято се явява при неговото творчество. От това следва, че и самата скръб е за человека не друго, а една от формите на Силата на разрушението, която го е победила и се е настанила в него.
Поради това всеки человек обзет от скръб трябва да се счита за заразен от Силата на разрушението и да се отстранява от другите человеци около него и от семейството.
Защото скръбта е заразителна и чрез нея Силата на разрушението може да се настани във всички членове на семейството, които по такъв начин да станат негодни за никакви творчески дела в общиарията.
Семейство, което е вече заразено от скръб трябва също да се отстранява от другитеобщиарски семейства, понеже то може да я разнесе по цялата общиария.
Всеки человек, който чрез разговора си с околните разнася скръб, трябва да се счита също за заразен от скъб.
Всеки съчинител на песни които сеят скръб, трябва да се счита също за враг на общиарията.
С такива врагове общиарията постъпва както със всички нейни врагове. Задържа ги за 3, или 5 дни, а третия път ги изключва завинаги от своя състав.
Не се считат за врагове песнопойците, чиито гласове навяват скръб при невинни песни, както и съчинителите на тези песни. Достатъчно е след песента да настъпва успокоение. Това се отнася и за съчинителите на песни, които възпяват известни общиарци, паднали в жертва за делото на общиарията, макар в тия песни за момент да прозвучава скръб, но след това настъпва ободрение.
За разсадници на Силата на разрушението в общиарията се считат изобщо всички ония чиято скръб и до 3 дни не е преминала. Разсадници са и ония проповедници и съчинители на песни, които сеят между человеците в общиарията само скръб.
Скръбта на человека за умрели се счита също за зараза.
Скръбта на человека по изгубена любов се счита също за зараза.
Заради това със всеки скърбящ человек в общиарията се постъпва както повелява настоящето учение.