ЗА ПЪРВОСТАРЕЙШИНИТЕ НА ПЛЕМЕННИТЕ ИЛИ НАРОДНИ ОБЩИАРИИ
ДОГМА : Началото бе мъртва точка, а първичност бяха само Силата на Сътворението и Силата на разрушението
УЧЕНИЕ:
Първозамисълът на Силата на Сътворението съвършенство и вечност във всемира, рай на земята и вечно творение и пресътворение. Така трябваше да се осъществи първоначалният замисъл за съвършенство във вечност на всеки живот на земята.
Това съвършенство във вечност на всеки живот на земята не се постигна за человека, защото бесът на Силата на разрушението не остана само в зверовете. Бесът проникна и в человека и го сведе до равнището на обикновените животни.
Така Силата на разрушението не позволи да се създаде съвършенния творчески человек, чист от бесове, такъв какъвто беше замислен от Силата на Сътворението.
Първостарейшината, като първи в племенната, или народната общиария се доближава до идеала за този съвършен человек. И той насърдчава и подпомага всички в стремежа им към този идеал.
И понеже измежду първостарейшините на племенните и народните общиарии се избира първостарейшината на всечеловеческата общиария, те трябва да бъдат най-учените и най-съвършенните в творчество от всички първостареишини на селските и общоградските общиарии.
Всеки първостарейшина на племенна, или народна общиария, за отличие от другите членове на общиарията, носи червена лента през рамо. В помощ на племенния, или народния първостарейшина също се придават известно число мъдри и учени мъже и жени, за образуването на племенния, или народен творчески съвет. От този съвет се преизбират най-съвършенните и най-учените за творческия съвет на всеземночеловеческата общиария.
За първосвещеник към племенната, или народна общиария са счита свещенослужителят, или свещенослужителката в централния храм на главното селище (столицата). Той е постоянен и за такъв се избира най способния проповедник измежду свещенослужителите в селищните и градски общиарии.