ДОГМА : Началото бе мъртва точка, а първичност бяха само Силата на Сътворението и Силата на разрушението
УЧЕНИЕ:
Първомировите творения на Силата на Сътворението, предназначени за вечен живот, бяха земята и слънцето. Слънцето остана като върховна и вездесъща творческа сила, а свръхчеловеческото творчество на земята се олицетворява в първостарейшината на всеземната человеческа общиария.
Заради това се счита, че посредством този първостарейшина Силата на Сътворението се е напълно възцарила за мировия и всеземен человечески, животински и растителен живот. Нейните творения и пресътворения са преизпълнени само от нейната сила, въпреки опитите на Силата на разрушението да разруши този живот.
Пак заради това, облеклото на първостарейшината всеземната человеческа общиария трябва да отразява по всяко време и блясъците на слънцето, и нежното сияние на месеца, и трептението на звездите, и ефира на надземните синкавини, и пъстротата на земните зеленини. Това сияещо и скъпоценно облекло носи само той, за разлика от другите първостарейшини на отделните человечески общиарии.
Това отличие на всеземночеловеческия първостарейшина в облекло съвсем не му дава право да се държи като неравен спрямо останалите членове на общиарията.
Всеземночеловеческият първостарейшина винаги председателствува творческия съвет при всеземночеловеческата общиария. Всяка година той посещава и другите общиарии, за да следи лично вървежа на творчеството в тях.
През време на това свое отсъствие, което със или без прекъсвания трае най малко 3 месеца в годината, негов заместник е първият свещенослужител ведно с творческия съвет при всечеловеческата общиария.
Наредбите на всеземночеловеческия първостарейшина са задължителни за всички общиарии, освен ако противоречат на общиарското учение.
Първосвещеникът при всеземночеловеческото първостарейшинство, за отличие от другите свещенослужители носи жезъл в червено, който на върха си изобразява слънцето. Този жезъл той носи навсякъде и по всяко време.